18.11.2017

(text: Katarína Sliacka, fotky: Eliška Kyselková)

Island. Horké gejzíry, nepředvídatelný vítr, nekonečné výhledy, jezera, hory, vodopády. A dvě postavy, jejichž prostřednictvím se dostáváme do příběhů o elfech – tentokrát oblečených do designérských modelů, ale přesto si stále zachovávajících svou mystičnost. Česká fotografka Eliška Kyselková nám vyprávěla o svém nejnovějším projektu ELVES STORIES pro Vogue Italia. Přiblížila, jak probíhalo focení na Islandu a prozradila i to, na jaké projekty se můžeme těšit nejblíže.

"V módních editorialech propaguji rasovou různorodost modelek a model silné sebevědomé ženy. Ve svých osobních projektech se pak snažím o zobrazení ženského těla bez kritického nebo estetizujícího pohledu a často poukazuji na ekologické problémy a konzumní společnost."

Projekt ELVES STORIES pro Vogue Italia vychází z islandských legend a mýtů. Jak vznikl tento nápad?

Už nějakou dobu jsem plánovala cestu na Island a začala jsem uvažovat, jak návštěvu využít naplno a jaké projekty nafotografovat. Pro research a nápady jsem začala číst Severskou literaturu a povídky z Islandu. Vytvořit příběh o elfech bylo pak přirozenou volbou.

Hlavními múzami projektu byli Moon a Niko, kteří představují mytologické postavy. Proč právě oni?

Moon je mým dlouhodobým spolupracovníkem a letenky na Island jsme kupovali dohromady. Vypadá jako elf i bez špičatých uší a tak byl jasnou volbou. Niko byla vybrána díky své zajímavé tváři a také barvě pleti. Chtěli jsme se stylistou Keanoush Da Rosou pojmout editorial z Islandu novou formou a využít netypickou severskou modelku.

Focení probíhalo přímo na Islandu, což muselo být krásné, ale zároveň náročné. Jak hodnotíš tuto zkušenost?

Jak říkáš, bylo to náročné. Především počasí bylo nepředvídatelné, jelikož se na Islandu mění snad každých deset minut. Moon a Niko museli pózovat v silném větru a nízkých teplotách. Odměnou ale byla dechberoucí krajina a světlo. Na Islandu jsme byli na konci května, kdy se dny v noci ponoří jen do lehkého šera a tak jsme fotili nonstop. Byla jsem nadšená, že jinak zaplněné turistické atrakce byly v nočních hodinách vylidněné a my si mohli vychutnat krásy přírody naplno. Island byl neuvěřitelným zážitkem a už teď se těším, jak se tam podívám znovu.

Na projektu se podílel persko-brazilský stylista Keanoush da Rosa a polská make-up artistka Wioleta Ludvig. Jak se ti spolupracovalo s mezinárodním týmem?

Keanoush Da Rosa je profesionál a přivezl krásné designové kousky předních a upcoming značek z Londýna a Itálie. Jelikož to byla naše první spolupráce, tak jsme si museli na sebe zvyknout a pochopit vize toho druhého. Oba jsme se snažili inspirovat sebe navzájem a vytvořit silný výsledek, což se nakonec povedlo. Wioleta Ludwig je originálně z Polska, ale žije již několik let v Reykjavíku. Byla skvělou součástí týmu a dala nám tipy na lokace.

Tvé fotografie jsou vždy plné umění a příběhů – kde čerpáš inspiraci?

Inspiraci čerpám z vlastních zájmů a jsem ovlivněná svým prostředím. V módních editorialech propaguji rasovou různorodost modelek a model silné sebevědomé ženy. Ve svých osobních projektech se pak snažím o zobrazení ženského těla bez kritického nebo estetizujícího pohledu a často poukazuji na ekologické problémy a konzumní společnost. Jsem také inspirovaná křesťanstvím a literaturou.

Jak začala tvá spolupráce s Vogue Italia?

Spolupráci jsem navázala díky stylistovi Keanoush Da Rosa, který pro Vogue Italia vytvořil již několik editorialů.

Co považuješ za nejsilnější zážitek během tvé dosavadní tvorby?

Fotografování Elves stories je určitě jeden z nich, ale těžko vybrat jen jeden zážitek. Důležitý byl pro mě projekt Homage to Monica Cook, na kterém jsme pracovaly s Katarinou Tamovou. Dále projekt Scopophilia a magisterská epická série Awakening, inspirovaná Božskou komedií. V neposlední řadě stále se rozrůstající projekt Encounters, kde spolupracuji s malíři a tanečníky. Hodně osobní byla rie Bond, která byla věnována mému zesnulému tatínkovi.

Na jaký projekt se můžeme těšit nejblíž?

Rozpracovaných nebo ještě nepublikovaných projektů je hned několik. Hlavní pro mě je velký projekt Womaneroes, který se věnuje zobrazení ženského těla. Pracuji na self-portrait projektu Body conversations a sérii Symbiosis. Brzy by měl být publikován editorial Touch of muse, který je součástí série Encounters a byl vytvořen v Praze s českým týmem. A také módní editorial Birds of Paradise, který byl vytvořen v rámci mého fotografického workshopu. Finišuji několik módních kampaní a fotografie z workshopu Body&Space, který proběhl na Royal College of Art ve spolupráci s kreativním šperkařským duem Räthelwolf. Na konci listopadu bude hotový barevný kalendář 2018 s názvem Team spirit, kde několik modelů a tanečníků spojuje své sportovní pohyby v jeden objekt.

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

27.11.2017
Každý chce mať fotku od Welin. Pretože na jej fotkách vyzerajú vždy všetci akosi krajšie. Pretože za každou fotkou...
26.11.2017
Súťaž, ktorá už po 4-krát hľadala medzi mladými fashion brandmi budúcnosť slovenského módneho priemyslu....
20.11.2017
Svetové univerzity ponúkajú online kurzy. Zdarma. Až 200 vysokých škôl z celého sveta otvorilo 600 bezplatných...
18.11.2017
"V módních editorialech propaguji rasovou různorodost modelek a model silné sebevědomé ženy. Ve svých osobních...
16.11.2017
crafting plastic! studio založili v roce 2016 Vlasta Kubušová a Miroslav Kral, kterých materiál je jediný svého...
13.11.2017
Zuzana Janošová, alebo aj SJU LOVES, začínala fotením eventov a streetstyle pre Fashion MAP. Dnes žije v ...
  •  
  • 1 z 112
  •