27.06.2014

Z malé peruánské značky, někde v horách, vlastní butik přímo v Paříži? Zní to jako motivační přiběh pro mladé designéry a začínející textilné společnosti? Možná. Stojí však zato! V dnešním článku od Kamili Boudové se dočtete o značce Miseriordia, která ktomě sociálního aspektu splňuje i další v oděvním průmyslu docela podstatnou hodnotu. Neskutečně dobře vypadá.  Rozhodně inspirativní čtení pro všechni, kteří mají rádi výzvy a nejen v oděvným průmyslu ;) (text: Kamila Boudová) 

úspěch na Pařížské půdě byl instantní. Mezi prvními přisla objednávka od Colette.

Najít značku, která dělá módu dobře, eticky a kvalitně a ještě k tomu tak, že máte opravdu chuť si od ní něco koupit, nebo dokonce mít 'I want them all' moment, je náročné, ale je to má největší vášeň. Proto, když jsem mezi eventy v rámci Pařížského pánského Fashion Weeku našla značku Misericordia, nemohla jsem si nechat ujít oslavu jejich 10tých narozenin a možnost vyzpovídat jejího zakladatele, Aureliena (jeho portrét najdete v přiložených fotografiích). 

'Co je účelem tvojí činnosti?' 

'Účel je pořád stejný. Dokázat, že je to možné, že země Jižní Ameriky nejsou jen pouště a chudinské čtvrti, že mají kuturu a jsou schopny produktovat kvalitní materiály a zboží. Lidem, kteří šijí naše oblečení na naší značce moc záleží, mění jejich životy, dává jim pocit, že jsou potřební, že mají své místo a hodnotu v globálním světě, že oblečení, které vyrábějí, nosí výjimeční lidé po celém světě.' říká jedním dechem a s neutuchajícím nadšením Aurelien, který absolvoval ve středu večer desítky rozhovorů. 

'Celý koncept a obchod jsem vybudoval sám, bez investorů, kousek po kousku. Odjel jsem před více než deseti lety do Peru, pracoval jsem v umění a designu. Misericordia vznikla v podstatě jako sázka. Setkal jsem se s úžasnými lidmi a práce s nimi mě naplňovala, dávalo mi to smysl. Začínali jsme ale úplně bez ničeho. První stroje jsme si pronajali, po sezóně jsme nějaké koupili. Ze začátku jsem trávil každý den hodiny v autobuse, abych sehnal kus nitě tu a pár kilo přízi tamhle. Byl to punk. Na druhou stranu úspěch na Pařížské půdě byl instantní. Mezi prvními přisla objednávka od Colette (nejznámější koncept store v Paříži, pozn. redaktora). Až po letech jsme koupili technologii na střihání látky, na digitální zpracování střihů, tisk, pletení. Vrcholem bylo otevření našeho vlastního bukitu v Paříži (v jehož prostorách se ve středu slavilo a kde probíhal i tento hovor). 

Proč ale píši o značce Misericordia ve sloupku o udržitelné módě? Miserdordia vznikla a stále funguje jako malý workshop v Peru, ne jako marketingový koncept v Evropě, který zadává zakázky do sweatshopů v Bangladéši. Co je dalším důležitým ukazatelem etického spravování značky je, že v jejím čele stále stojí její zakladatel, designér a vizionář. Aurelien navíc nestojí pouze v jejím čele, sedí i za jejím počítačem, za komunikací, za střihy, za úsměvy svých kolegů, s nimiž již téměř přes deset let žije v Peru a do Evropy jezdí jen zařizovat distribuci. 

'Chtěli jsme opravdovou Peruánskou značku. Ne tradiční vzory, které si všichni vybaví, ale v každodenním životě by je nidko nenosil. Chtěli jsme atraktivní, kompetentní, moderní, designově řešenou značku a kolekci.' A taková se jim také povedla i díky spoustě zajímavých spoluprací s návrháři a designéry. 'Všechny materiály pochází z Peru. To jsou hranice, které bych nikdy nepřekročil při zajišťování materiálů. Používáme především Peruánskou bavlnu a alpaku, obojí je vyhlášené kvality. Misericordia je důkaz, že Peru má neuvěřitelné zdroje a kulturní bohatství a je schopné zrodit značku světového věhlasu, vyrobit kolekce prémiové kvality.' 

'Žiješ značkou Miseridordia, nebo stíháš i soukromý život?' 

'Designér musí žít svou značkou, dát do toho všechno. Někdy trávíme v dílnách dny i noci, je to vášeň nejen má, ale i mého týmu, žijeme pro to... A soukromý život ... mám... tak nějak.' pochybnost v jeho hlase mluví za vše. 

Každopádně určit si hranice, za které ve svém obchodním záměru nepůjdete, je výzva. Pokud jde vytvořit kolekci pouze z místních zdrojů v Peru, je něco takového možné i v našich podmínkách? Chllenge accepted. 

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

27.11.2017
Každý chce mať fotku od Welin. Pretože na jej fotkách vyzerajú vždy všetci akosi krajšie. Pretože za každou fotkou...
26.11.2017
Súťaž, ktorá už po 4-krát hľadala medzi mladými fashion brandmi budúcnosť slovenského módneho priemyslu....
20.11.2017
Svetové univerzity ponúkajú online kurzy. Zdarma. Až 200 vysokých škôl z celého sveta otvorilo 600 bezplatných...
18.11.2017
"V módních editorialech propaguji rasovou různorodost modelek a model silné sebevědomé ženy. Ve svých osobních...
16.11.2017
crafting plastic! studio založili v roce 2016 Vlasta Kubušová a Miroslav Kral, kterých materiál je jediný svého...
13.11.2017
Zuzana Janošová, alebo aj SJU LOVES, začínala fotením eventov a streetstyle pre Fashion MAP. Dnes žije v ...
  •  
  • 1 z 112
  •